Doa Cinta
5:31 PM | Author: Ahtung

Image hosted by Photobucket.com



Kata org doa org yg teraniaya selalunya dimakbulkan. Tak kira lah doa yang baik2 atau yg tak baik2. Byk kali dah aku jd mangsa keadaan, kali nie keadaan yg sama berulang lagi. Aku tak kisah tapi betul ker aku tak kisah. Aku tak marah tapi betul ker aku tak marah. Aku doa kan ajer org yg buat kejer mcm tuh mendapat hidayah darinya. Mungkin itu yg membezakan aku dgn org tuh. Aku boleh berfikir secara logik dan secara ilmiah berbanding dgn org bodoh, bangang, bengap mcm tuh. Moga badan dia yg gemuk tuh akan bertambah kuruslah hendaknya.

Rasulullah s.a.w adab bersabda, katanya " Setiap anak Adam akan dijaga oleh 2 malaikat. Malaikat yg di sebelah kanan lebih berkuasa dari yg disebelah kiri. Sekiranya seseorg anak Adam melakukan dosa maka malaikat di sebelah kiri akan bertanya kepada malaikat disebelah kanan, katanya" Apakah yg harus aku catit?"Kata malaikat di sebelah kanan," Jgn kamu catit dahulu dosanya sehingga ia melakukan 5 kesalahan."Malaikat yg di kiri bertanya lagi," Kalau ia telah melakukan 5 kesalahan, apa yg harus aku catitkan?"Jawab malaikat kanan," Biarkanya, sehingga ia membuat kebaikan krn kita telah diberitahu oleh Allah s.w.t. bahawa satu kebaikan akan dpt 10 pahala. oleh itu hapuskanlah 5 kesalahannya yg lalu sebagai tebusan dan kami masih simpankan untuknya 5 pahala lagi ".Tercenganglah syaitan mendengarkannya lalu berkata," Kalau mcm ni, sampai bilakah aku dapat merosakkan anak Adam."Demikianlah rahmat Allah pada hambanya, kasih sayangNya melimpah ruah tiada batas hanya hambanya saja yg lalai dan leka dgn keseronokkan serta kemewahan dunia.


p/s: Doa Cinta ini sentiasa aku panjatkan untuknya...

"Hati ini sering mencari-cari kedamaian hati yang sering dilaungkan oleh si pendeta cinta. Kini ku sedari, kasih yang dihulurkan adalah kasih abadi... Terima Kasih Tuhan."
|
This entry was posted on 5:31 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Wednesday, 14 December, 2005 , AiYa said...

urm.. marah ke? musti la kan.. klu xmrh.. cam xnormal plak ko jdinye.. siapakah gerangan si gemuk mjdi kurus itu??,,. yerp Maha Suci Allah yg Maha Mangampuni..